BESTILLING OG BETALING
Ved booking af lejlighed eller værelse på Bimosegaard, betales det fulde beløb ved bookingen.
Du får tilsendt en bekræftelses e-mail. Hvis du ikke modtager den, bedes du tjekke din spam-mail og/eller uønsket mail.
Det er dit ansvar, at det, der står i e-mail-bekræftelsen, er korrekt. Hvis der er fejl eller mangler i e-mail-bekræftelsen, bedes du kontakte os snarest og senest 24 timer efter at bookingen er foretaget.
FORTRYDELSESRET
Vi gør opmærksom på, at booking af lejligheder / værelser på Bimosegaard ikke er omfattet af Forbrugeraftalelovens regler om fortrydelsesret.
Salg af overnatning/logi er omfattet af en særlig undtagelsesbestemmelse i Forbrugeraftalelovens paragraf 18 stk. 2 nr. 12. Den foretagne booking er således ikke omfattet af en 14 dages fortrydelsesret.
ÆNDRINGER
Ændringer i bestillingen kan foretages indtil 30 dage før ankomstdagen. Ved ændringer forstås ændring af antal personer, ændring af dato og evt. valg af anden lejlighed / værelse (hvis det er muligt). Der tillægges et administrationsgebyr på 200 kr.
Tidspunktet for opholdet kan kun ændres til en dato i indeværende sæson og eventuel prisdifference refunderes ikke.
AFBESTILLING (UDEN TILKØB AF AFBESTILLINGSBESKYTTELSE)
Afbestilling af betalte ophold, hvor der ikke er tilkøbt afbestillingsbeskyttelse, medfører ingen refundering af det indbetalte beløb. Vi anbefaler derfor, at I tilkøber en afbestillingsbeskyttelse.
Dit ferieophold kan ikke videresælges eller overdrages til andre.
AFBESTILLINGSBESKYTTELSEN
Afbestillingsgebyret koster 300 kr. pr. booket enhed og skal bestilles samtidig med opholdet.
Efter betaling for opholdet kan afbestillingsgebyret ikke længere tilkøbes eller annulleres.
Afbestillingsbeskyttelsen dækker opholdets fulde pris, fratrukket prisen for gebyret, ved afbestilling af lejemålet i de tilfælde, hvor opholdet umuliggøres eller i væsentlig grad vanskeliggøres:
– Som følge af, at du (bestilleren) eller din ægtefælle, samlever, børn, forældre, svigerforældre eller svigerbørn afgår ved døden, eller rammes af akut sygdom eller alvorlig tilskadekomst, der kræver hospitalsindlæggelse, læge ordineret sengeleje eller det, der kan sidestilles hermed.
Afbestillingsbeskyttelsen dækker frem til kl. 12.00 dagen før ankomstdagen. Beløbet returneres ved fremsendelse af dokumentation i form af lægeerklæring ved sygdom, bekræftelse fra sygehus eller behandlende læge ved tilskadekomst eller kopi af dødsattestens forside i tilfælde af dødsfald.
Ved afbestilling, hvor der ikke er tale om sygdom, tilskadekomst eller dødsfald, tillægges et yderligere administrationsgebyr på 500 kr. (dog max prisen for opholdet) som ikke refunderes.
Følgende er gældende:
- Indtil 30 dage før ankomstdagen, refunderes det fulde beløb fratrukket prisen for beskyttelsen og gebyret.
- Mellem 30 dage og 14 dage før ankomstdagen refunderes 50% af det det fulde beløb fratrukket prisen for beskyttelsen og gebyret.
- Senere end 14 dage før ankomstdagen er der ingen refundering.
CHECK-IN OG CHECK-UD
- Check-in efter kl.15
- Check-ud inden kl.10
Når du booker, får du tildelt en dørkode. Vi har ikke en reception, men du er altid velkommen til at ringe på 23 46 24 02, hvis du har spørgsmål.
RYGNING
Rygning er strengt forbudt i alle værelser/lejligheder og der er opsat røgalarm i samtlige værelser, som aktiveres ved rygning. E-cigaretter og cigarer etc. er ej heller tilladt. Overtrædes dette opkræves et rengøringsgebyr på 2000 kr.
Generelt bedes du vise hensyn til andre gæster og brandfare ved rygning på udendørsarealer og sørge for at smide cigaretskodder forsvarligt i en skraldespand. Rygning er ligeledes ikke tilladt på pladsens indendørsarealer.
GÆSTENS ANSVAR
Lejer af værelser/lejligheder hæfter fuldt ud for inventaret i udlejningsenheden.
Mangler og skader påført af lejer afregnes på afrejsedagen. Den person, der har indgået lejemålet, hæfter også for skader forvoldt af andre gæster i lejemålet. Lejlighederne må maksimalt bebos af det antal personer, der er angivet og accepteret ved booking.
HYGIEJNEFORHOLD, HERUNDER COVID-19 MM.
På grund af hygiejnehensyn og restriktioner og eventuelle påbud fra myndighederne, kan der være faciliteter med begrænset adgang under lejers ophold. Der kan være områder, der lukkes midlertidigt eller områder/faciliteter, som vil være lukkede under hele opholdet. Dette giver ikke adgang til refusion af dele eller hele jeres ophold.
FORCE MEJEURE
Såfremt gennemførsel af lejeaftalen ikke er mulig – eller i væsentlig grad vanskeliggøres – som følge af force majeure eller forhold, som kan sidestilles hermed, blandt andet men ikke begrænset til: Krig, optøjer, naturkatastrofer, olie- og benzin rationeringer, forureningskatastrofer, epidemier, pandemier, standsning af valutahandel, usædvanlige vejrforhold, tørke, oversvømmelser, grænselukning, trafikale forhold, strejke, lockout og lignende, der ikke kunne forudses ved lejeaftalens indgåelse, er Bimosegaard berettiget til at annullere lejeaftalen idet Bimosegaard ikke kan gøres ansvarlig i nævnte tilfælde.
I sådanne tilfælde er Bimosegaard forpligtet til snarest muligt at underrette gæsten. Der tilkommer ikke gæsten tilbagebetaling af indbetalte beløb. Lejer vil dog modtage et tilgodebevis på det indbetalte beløb. Tilgodebevis kan ikke overdrages til andre.